Hot!

Golf oefenen

Golf oefenen

Sommige golfers hebben een hekel aan oefenen, maar een ding dat ik heb geleerd is dat het bereik – niet de golfbaan – is waar je swing beter wordt. Je zou in het midden van de ronde kleine aanpassingen kunnen doen en goed spelen, maar echte verbeteringen komen uit de praktijk. Laten we zeggen dat je minstens een keer per week 30 minuten nodig hebt om in je volle gang te werken. Als je dat doet, probeer dan de onderstaande vijf basisprincipes die me hebben geholpen te verbeteren. Wijd vijf minuten op elk, en gebruik dan de laatste vijf minuten om alles samen te pruttelen en weg te slingeren. Het zal niet lang duren voordat je de waarde in dit soort oefeningen ziet. En als je speelt, kun je je richten op doelen en scoren – je weet wel, het leuke. – Met Ron Kaspriske

1.) VOORDAT U SCHOMMELTTREK DE TRIGGER NIET TOT U DIT RECHT KRIJGT

Ik werk nooit aan het bereik zonder uitlijnstokken, maar ervan uitgaande dat je er geen hebt, kun je alles met een rechte lijn gebruiken om ervoor te zorgen dat je slagvlak, voeten, heupen en schouders op één lijn liggen om je doel te raken. Een golfschacht, een handdoek, zelfs de rand van een range mat kan helpen. Ik noem het neutrale uitlijning. Je kunt mijn achterste voet of schouder niet zien in deze foto (hieronder), omdat ik op de juiste manier in de rij zit. Als je dit niet goed kunt krijgen, krijgt de beste swing ter wereld de bal niet op groen. Het andere ding om op te letten op adres is comfort. Ik weet dat dat raar klinkt, maar je moet je spanningsvrij voelen op adres en atletisch. Dat betekent dat je je ontspannen, evenwichtig en klaar voor actie voelt.
2.) TERUGKERENBLIJF VERBONDEN MET HET BEGIN VAN UW SWING

De enige zwaai die ik altijd heb, is om verbonden te blijven. Ik weet dat dat veel dingen kan betekenen, maar voor mij gebruikt het mijn schouders meer om de knuppel terug te nemen en mijn handen niet te ver voor mijn lichaamsrotatie te laten komen. De club, handen, armen en lichaam moeten samen draaien (onder). Ze noemen het een eendelige afhaalmaaltijden. Als je niet verbonden blijft, kan het een wereld van fouten creëren tijdens je downswing. Een goede manier om te voorkomen dat u de backswing overneemt, is om uw polsscharnier uit te stellen totdat de as ongeveer evenwijdig aan de grond is zoals op deze foto.

3.) AAN DE TOPNEEM DE INSIDE AANPAK

Zorg ervoor dat je genoeg ruimte hebt om de club in de bal te laten zwaaien vanuit de doellijn (hieronder). Als je het gevoel hebt dat je lichaam je club blokkeert om dat te doen, heb je je backswing niet voltooid. Maak een volledige bocht met je bovenlichaam teruggaand. Neem de club niet gewoon mee terug met je armen.

4.) VANAF BEGINNENLAAT JOUW HIPS DE WEG LEIDEN

Je kunt echt niet denken aan iets substantieels in de downswing. Het is te snel. Het enige dat u kunt doen, is dat u het correct opstart en vervolgens alles laat gebeuren.Het laatste waar u aan moet denken, is dus dat uw heuprotatie de actie begint. Je kunt zien dat mijn linkerheup is weggegaan van de bal en mijn rechterheup is in de richting van de bal gekomen. Sommige mensen richten zich op de ene kant van de heuprotatie ten opzichte van de andere kant. Wat voor jou werkt. Het enige wat ik zou toevoegen is dat ik mijn linkerheup voor het roteren alleen een haar in de richting van het doel stoot. Dit maakt meer ruimte vrij voor de club om van binnenuit naar beneden te slingeren.

5.) DE STRIKEEXTEER DE JUISTE ARM

Als ik het op mijn best doe, vliegt de bal vrij recht. Terwijl de club door de impactzone reist, zal ik soms werken aan het uitbreiden van mijn rechterarm en deze gedurende de follow-up op mijn doelwit houden. Het is een goede tip voor nauwkeurigheid. Weet je nog die heupen stoot die ik noemde in Fundamentele nr. 4? Het helpt ook om mijn bovenlichaam achter de bal te houden door impact zoals je ziet (hieronder). Ervan uitgaande dat je met een heupbobbel je gewicht in je linkerbeen schuift, zorgt het achterblijven voor kracht en een hoger traject naar je schoten. En net als deze anderen is het een echte eenvoudige basis om te oefenen.

Tags:

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: