Hot!

Dishonored review

Dishonored review

Dishonored is een singelplayer first-person action game die je als een bovennatuurlijke moordenaar gedreven door wraak neer zet in de stad Dunwall. Met allerlei wapens, gadgeds en een soort magie is er genoeg manier om die wraak te nemen.

Verhaal

Dishonored speelt zich af in een steampunk setting. Je bent de royal protector van de keizerin genaamd Corvo. Wanneer zij vermoord wordt en haar dochter, Emily, wordt ontvoerd nemen ze jou als schuldige van dit allemaal. Je word in de gevangenis gegooid en weet daar met hulp te ontsnappen. Hierdoor komt Corvo in, de door de plaag geinfecteerde stad, Dunwall terecht. Hier maakt die nieuwe vriendschappen en vijanden.

“Low chaos”

“Low chaos” is een van de twee manieren om dishonored te spelen. Als je “low chaos” wilt spelen moet je het stealth doen. De beste manier om het resultaat “low chaos” te krijgen is om niet gezien te worden, geen mensen te vermoorden of bewusteloos maken en de mensen die je moet vermoorden op de niet dodelijke manier te doen, dit zorgt ervoor dat je wel de missie voltooid maar dat je hem niet vermoord.

“High chaos”

“High chaos” is de andere manier en in dat opzicht alles wat de “low chaos” manier niet mag. Als je “high chaos” wilt spelen wordt dishonored een soort hack and slash game. Je kan gewoon gezien worden en het is geen probleem als je een alarm af laat gaan. Ook kan je in alle rust mensen vermoorden zonder dat dit problemen oplevert.

Gameplay

De gameplay in dishonored bied veel mogelijkheden. Zo zijn er bijvoorbeeld in elke situatie wel bepaalde wapens die handig zijn. De drie wapens die je krijgt zijn een zwaard, pistol en een kruisboog. Voor de kruisboog heb je dan weer verschillende pijlen normale pijlen, slaap pijlen en explosieve pijlen. Ook heb je nog gadgets die je kunnen helpen zoals granaten, rewire tool en een soort mesjes bom. Ook kan je je uitrusting upgraden door blueprints te vinden. Zo kan je meer health krijgen, stiller lopen en beter richten met je pistol en kruisboog. In dishonored heb je ook bepaalde talenten tot je beschikking. Deze talenten bestaan uit twee categorieën natuurlijke talenten en bovennatuurlijke talenten. De natuurlijke talenten zijn dingen zoals sneller kunnen rennen, hoger kunnen springen en meer health. De bovennatuurlijke talenten zijn dingen zoals teleporteren, door muren heen kijken en tijd stop zetten. Deze talenten krijg je door ze met runes te kopen. Ook heb je bonecharms, die zorgen er voor dat je kleine voordelen krijgt zoals sneller kunnen klimmen, langer onder water kunnen ademen en dat eten je meer health geeft.

Persoonlijke mening

Persoonlijk vind ik dishonored een van de beste games die er zijn gemaakt. Het heeft alles voor je, stealth, hack and slash en een mix van beide. Het is een perfecte mix van de steampunk setting en een beetje fantasy er door heen. Ik heb nooit spijt gehad van de tien euro die ik voor het spel heb betaald en ook niet voor de tien euro die ik voor de dlc’s heb betaald. Die leveren namelijk een compleet extra game.

Pros en cons

Pros:
– Stealth en run and gun