Hot!

Website ontwerpen

Website ontwerpen

Wat erg belangrijk is aan een website is dat je een goede eerste indruk achter moet laten. Dit kun je doen doormiddel van jouw ontwerp. Het is de bedoeling als een potentiële klant de webpagina bekijkt, hier ook blijft. Binnen enkele seconden wordt de beslissing gemaakt of ze op de pagina blijven of weg klikken. Deze eerste seconden zijn dus erg belangrijk. In deze seconden moet de klant kunnen zien wat er te vinden is op de website en wat voor bedrijf je hebt.

Een onderdeel wat ook snel opvalt is het ontwerp (of design) van de website. Het is belangrijk om te weten wat voor sfeer je overbrengt. En of je wel een goede keuze van kleuren gebruikt, of het lettertype niet te groot of te klein is en is de lay-out wel goed?

Het is de bedoeling dat je goed opvalt tussen je concurrenten. Maar hoe kun je goed opvallen? Een consument doet graag zaken met iemand die hij/zij kent. Probeer hierom ook vooral veel persoonlijke informatie te vermelden op de website. Denk hierbij aan persoonlijke teksten, foto’s of ontwerp. Voor de consument moet het duidelijk zijn waarom ze voor jou moeten kiezen. Als je dit goed op de consument over kan laten komen zullen de klanten meer voor jou kiezen.

De belangrijkste aandachtspunten voor het ontwerpen van een website

Het design

Een visitekaartje is erg belangrijk voor een bedrijf, het design van een website is ook een soort visitekaartje. Het is niet bedoeld als visitekaartje maar ook om wat uit te stralen. Door een mooi en uniek design laat je zien dat je succesvol bent. Dit kan de doorslag zijn voor bezoekers om voor jou te kiezen.

Een makkelijke domeinnaam

Het is ook handig om een domeinnaam te hebben die klanten makkelijk kunnen onthouden. Een korte en krachtige domeinnaam is dus goed. Het zou perfect zijn als je in de domeinnaam ook de corebusiness van je bedrijf naar voren laat komen.

Goede en unieke content

Op de website moeten makkelijk te begrijpen teksten en foutloze teksten staan waarin je persoonlijkheid goed naar voren komt. In deze teksten moet duidelijk zijn waarom ze juist bij jou moeten zijn en niet bij een ander. Het is dan ook niet de bedoeling om in een tekst te schrijven ‘ik ben klantvriendelijk’, maar schrijf juist hoe klantvriendelijk je bent.

Focus houden

Het is niet de bedoeling om de klant af te leiden terwijl hij op je website zit. Gebruik niet teveel felle kleuren en teveel knoppen. De klant is op de website om informatie te zoeken. Als de website te druk is en de klant niet kan vinden wat hij zoekt. Klikt hij de website weg.

Tags: