PayPal
Paypal is een van de grootste en bekendste online betalingsmogelijkheden. De site heeft meer dan 254 miljoen gebruikers. Dat zijn veel mensen die het gemakkelijker zouden vinden om een aankoop op uw website te doen als u ze met Paypal laat betalen. De service beweert dat deze momenteel door meer dan 17 miljoen bedrijven wordt gebruikt en dat klanten die PayPal gebruiken om af te rekenen, tegen 82% hogere tarieven converteren dan bij andere betalingsopties.
Dat is een vrij dwingende reden om PayPal te gebruiken. Gelukkig is het toevoegen van een PayPal-knop aan uw afrekenproces vrij eenvoudig (hoewel u mogelijk met een ontwikkelaar moet samenwerken als u geen e-commerceoplossing gebruikt). Verwacht 30 cent plus 2,9% te betalen voor elke aankoop die via PayPal wordt verwerkt.
Amazon Pay
Paypal is misschien populair, maar Amazon is onbetwist een van de meest populaire sites op het hele internet en een site waar bijna al uw klanten al een account bij hebben. Door Amazon Pay aan uw winkel toe te voegen, kunnen Amazon-klanten gemakkelijker bij u winkelen zonder dat ze hun betalingsgegevens hoeven in te voeren bij het afrekenen.
U verlaagt de aankoopdrempels voor honderden miljoenen klanten, terwijl u ook een betalingsoptie aanbiedt waarvan het bedrijf belooft dat deze fraudebescherming heeft bewezen. De betaalmethode van Amazon werkt goed op mobiele apparaten en biedt een naadloze ervaring waar het er het meest toe doet.
Het opzetten van een Amazon Pay-knop op uw website met hun Express Integration-optie kan enkele minuten duren. Of u kunt hun API gebruiken, wat iets langer duurt, maar waarmee u de ervaring kunt aanpassen zodat deze beter bij uw website past. Net als bij PayPal bedragen de kosten voor het gebruik van Amazon Pay 30 cent plus 2,9% voor elke aankoop.
Google Pay
Als iemand met PayPal en Amazon kan concurreren om marktaandeel, is het Google. Het bedrijf biedt nu een eigen online betaalmethode, Google Pay. Google zegt dat honderden miljoenen gebruikers van hun gebruikers al kaartinformatie hebben opgeslagen in hun Google-accounts, wat betekent dat het bieden van een Google Pay-optie extra gemak biedt voor een aanzienlijk aantal mensen.
Net als bij de andere opties beloven ze een intuïtief proces – op desktop en mobiel – en eersteklas beveiliging door middel van versleuteling.
Met Google Pay kunnen winkeliers loyaliteitsprogramma’s, digitale cadeaubonnen en deals voor klanten opzetten, zodat iedereen de papieren en plastic kaarten kan overslaan. En Google Pay werkt met PayPal en Visa Checkout voor extra bereik.
Ze brengen u met name niets in rekening voor het gebruik van de service. Het is gratis voor jou en je klanten.
Apple Pay
Voor mensen die Apple-apparaten gebruiken – en dat is meer dan 64% van de mensen in de VS – werkt Apple Pay als een mobiele portemonnee wanneer ze onderweg zijn, en als betaaloptie met één klik op websites die dit accepteren. Voor mobiele gebruikers kunnen klanten zelfs afrekenen met Apple Pay door hun aanraakidentificatie te gebruiken – het wordt niet veel eenvoudiger dan dat.
Apple Pay gebruikt tokenisatie om creditcardgegevens veilig te houden, wat betekent dat zodra een gebruiker zijn creditcardgegevens aan de service verstrekt, het apparaat communiceert met de uitgevende bank om een willekeurig gegenereerd nummer (of token) te maken om die kaart te vertegenwoordigen. Dat verduistert de informatie van hackers, waardoor de financiële gegevens van consumenten veilig blijven terwijl ze snel werken.
U kunt uw website instellen om Apple Pay te accepteren door hun API te gebruiken, zolang u al een van de compatibele platforms of betalingsproviders gebruikt. Net als Google is de betalingsgateway van Apple volledig gratis voor zowel verkopers als klanten.
Visa Afrekenen
Net als de betalingsgateway van American Express, maakt Visa Checkout het voor alle Visa-kaarthouders extra gemakkelijk om op uw website af te rekenen zonder al hun betalingsgegevens in te hoeven vullen. Er zijn meer dan 2 miljoen mensen ingeschreven voor Visa Checkout, dus u zou het afrekenproces gemakkelijker maken voor een aanzienlijk deel van uw publiek.
Dat gemak maakt duidelijk een verschil, aangezien uit de gegevens van Visa blijkt dat het aanbieden van Visa Checkout het aantal conversies met 42% kan verhogen. De betalingsoptie omvat geavanceerde beveiligingsfuncties en eenvoudige installatieopties.
IDEAL
Voor 2005 was er geen universeel geaccepteerd betaalmiddel. Toen werd IDEAL geïntroduceerd, om een universeel betaalmiddel aan te bieden met lage transactiekosten. Tegenwoordig is het niet meer toegestaan om voor de consument transactiekosten in rekening te brengen, maar voor de ondernemer kost het 25 tot 70 cent.